Tuesday, August 21, 2012

Hullumajapuhvet

… aga selleks ma ju siia tulingi! Ehk siis kirjutanud ei ole, kuna lihtsalt pole aega ja kui ma varem aja puuduse üle kurtnud olen, siis vaid teadmatusest, mida see tähendab.
Minu tööpäevad on ametlikult kella 8st kuni 16ni aga tööle lähen alati tunnike varem ja tulen hilja. On olnud üksikuid päevi kuueni aga seda siis tegemata jäänud töö arvelt. Enamasti süüdistan halba keeleoskust ja väikest kogemust.

Heaks näiteks on sõna kubemevolt, mida sai otsitud ühest sõnaraamatust ja teisest ja tükike kolmandastki, siis otseloomulikult google translate soome keelde ja inglise keelde, millest soome keelde ja siis variantide googeldamine ja wikitamine ja … kas eesti keeles on üldse selline sõna nagu kubemevolt? Nii läheb metsikult aega.

Kogemuse koha pealt on aga nii, et palju on vanu inimesi, kel hulgaliselt ravimeid ja põhikaebuseks valu … põlves, puusas, seljas, õlas, käes, teises puusas, põlves … ja abitu tunne tekib, sest kõik võimalikud valuvaigistid opioidideni välja on juba kasutuses. Siis nende liigeshädadega patsientide sekka tuleb günekoloogilisi muresid, millega ma pole üldse varem tegelenud, laste migreeni, liigeste süsteravi patsiente, neerupuudulikkust, uriinipidamatust, tohutul hulgal erinevaid tõendeid. Ühesõnaga väga palju uut iga päev ja ma nii väga sooviksin, et saaksin iga õhtu selle liigse tööaja kasutada kirjanduse lugemisele, et ma järgmine kord teaksin mida sellise patsiendiga teha. Aga ei ma veedan aega, et leida kuidas öelda distaalne interfalangiaalliiges või pronatsioon või painutuspind.

Siiski on reegel, et nädalavahetusel tööd ei tee (njah välja arvatud nüüd ENÜ asjad, sest ega siis neid kah saa 15 tunnise tööpäeva järgselt või enne teha). Meil on nüüd saunaskäimise aeg iga laupäev kell 16.00-16.45. Metsikult kiire peab olema: siuh lavale paar leili ja juba ongi 30 minutit läbi. Ma kahtlustan, et selles saunas on ajaanomaalia punkt, kus aeg iigub umbes 2x aeglasemalt kui mujal maailmas ja seega on kogu aeg meil hoopis 20 minutit aega. Aga siiski on saun mõnus.

Madli käib koolis. Ma ise pole näinud aga tal on õpikud ja töövihikud ja päevik. Päevik on selline tavaline vihik, mida nimetatakse Reissuvihko ja sinna kirjutab-kleebib õpetaja infot. Madli käib iltapäivä rühmas ehk siis õhtupoole, mis tähendab E,T 10.05, K 9.15 ja N,R 8.15. Mulle tundub, et Madlile päris meeldib. Tal on seal sõbrad nagu oodata oli ja õpetaja on kah juba kallis.

Arstitädi Signe ja tema abikaasa Indreku ja Mii ja Madliga käisime täna metsas seenel. Aga metsad siin on väga niisked ja kuidagi soised. Taimkate on kõrge ning seeni on nigelalt. Siiski sai ühe piruka jagu saaki ning lapsed käisid esimest korda linnast väljas.

Eks ma kirjutan kunagi veel.
Tervitused sügisest!

P.S. Avastati, et mulle on vale päevakava tehtud ja seetõttu tegin ma esimese 2 nädalaga  8 ületundi ning nüüd siis saan teha kuu lõpus lühemaid päevi, sest ületunde ei tohi jääda. (See on ametlik tööaeg.) Aga kahju on juba tehtud ja lühemate päevadega võibolla saab vaid haavu lakkuda.

No comments:

Post a Comment