Sunday, June 23, 2013

Minu ja sõbra Tunturi seiklused jätkuvad

Sõprusele on ilus algus tehtud, tuleb vaid hoida üleval sooje suhteid.

Aivi, Mii olid välja kolinud, Madli koolivaheajaks teisele maale sõitnud. Päris üksinda ma aga ei jäänud. Marten veetis oma puhkust siin Kiuruveel. Käisime temagagi retki tegemas. Kiuruvesi-Saviranta-Kiuruvesi öösel klo 12 öösel. Ei tundnud vajadust tulesidki põlema panna, lihtsalt natuke hämaram oli. Siis Kiuruvesi-Koskenjoki-Murtomäki (murrab tõesti)-Turhala-Oravamäki-Kiuruvesi. Mõnus laupäevane sõit. Poole tee peal hakkas vihma sadama, ei kallama. Valas korralikult. 7 km kruusateed ja 0-nägevust. Siis lõppes ära. Minule vihm meeldis, see oli 3 nädalase leitsaku järgselt esimene vihm, soe, mõnus. Pärast riiete kuivaks väänamist ja koju sõitmist ikka andis see külma ka tunda aga soe dušš ja saunaaeg ei olnud ka kaugel.

Kiuruveele tuli uus arst suveks puhkusi asendama. Tõi tervisekeskusesse elu juurde. Chiara oli ka mu kursusekaaslane. Temaki soovis Kiuruvee ümbrust näha ja Salmenkülas rattaga käia. Egas siis kohe teada polnud, et see ikka üks pikk matk on aga google maps oli abiks ja peale teada saamist oli Chiara ikka valmis minema. Kiuruvesi-Hautakülä-Rapakkojoki-Rytky-Salmenkülä-Sahinperä-Heinäkylä-Kiuruvesi (60 km). Esimeseks retkeks natuke pikk, kuigi aeglases tempos ja kiirustamata, Chiara vajas taastusravi! Mina üllataval kombel aga olin juba teatud taseme saavutanud.
Lehmad nagu ikka. Rytkynjärvi, 9.6.2013

Jõgi Savijärvi ja Rytkynjärvi vahel. Vaade sillalt.

Juba tulevad mäekesed.
Salmenkyläs, Chiara.


Rakennussalmi (selle järvesopi nimi)

Rakennuslahti

Vaade Tervasaaren sillalt Sulkavanjärvele.
Meil oli pikk ja elamusterohke pühapäevane retk. Salmenkylä ja Sahinperä kandis sõitsime maastikuteedel ja kruusateedel. Lehmad hirmutasid meid vahepeal ja tagasiteel korra müristas ning vihma tibutas aga õnnelik sõit oli. Muidugi sööki me kaasa ei võtnud ja see 6 tundi tegi kõhu hirmus tühjaks. Täname südamest Martenit, kes meid kostitas.
Õhtupoolik minu köögis, 9.6.2013
Egas tegevusi jätkus ka nädala sisse. Mõnus lauamänguõhtu Signe, Indreku, Marteniga. Mängisime kaardimängu 7 Wonders 2 lisaga liidrid ja linnad. Põnevad lahingud ja huvitavad ehitusstrateegiad.
Põnev oli ka rongipiletijaht, mis lõppes minu võiduga. Laupäevasele sõidule Iisalmi-Helsingi sain pileti 10 euroga! Juhuuu! Tänan, meeldiva külas käigu eest! Jällenägemiseni! Ning samas kutsun ka teisi sõpru kaunile Kiuruveele! Pakun peavarju ja toredaid juhtumisi!

Rühmakokkutulek Riihimäel

Mina aga suundusin juba reede õhtul Lõuna-Soome poole rongiga. Minu lemmikmarssuut Kiuruvesi-Ylivieska-Kokkola-Seinäjoki-Tampere-Helsingi, kuid sel korral siis natuke varem rongilt maha ehk siis Riihimäel, kus on end sisse seadnud Mare.
Niipalju veel rühma kokkutulekust, et see oli pikalt-pikalt ette planeeritud ja seetõttu vabandan kallite keskooliklassikaaslaste ees. Ka teiega oleks kindlasti lõbus olnud ja tahtsin tõesti teid üle 10 aasta näha aga kutse, küll omajagu aegsasti, tuli kuujagu liiga hilja. Arvatavasti oli hea kokkutulek ka ilma minuta!
Aga tagasi. Loomulikult jooksin ma rongijaama tööpäeva järgselt aga rong jäi hiljaks Kiuruveelt minemisega. Pole hullu, ka Pendolino Oulust jäi Ylivieskale hiljaks. Alguses 20 min, siis siirtus veel 10 min edasi ja siis veel 10. Nii, et sain isegi poes käia ja sööki osta. Pilti teha.
Ylivieska rongijaam 14.6.2013

Riimimäele aga jõudsime vaid 10 min hiljem. Nii kõvasti kihutasime! Riihimäe rongijaamas sain Marega kokku. Annika ja Merli laev jäi kah hiljaks ja nemadki olid hilinemisega jõudmas öisele Riihimäele. Ootsaime neid baaris kohalikus piljardimängimise kohas, kuna baaris taheti piletiraha, mingi kontsert oli tulemas. Varsti olimegi koos, küll mitte kõik. Anna ei saanud kahjuks tulla, Tommi on sõjaväes kuskil Lapimaa kuumadel (seal olevat kuulu järgi sel kevadel olnud 40 kraadi sooja) lagendikel, Katrin on töösse uppunud ja Sonjasti ei kuulnud sel korral. Siiski meil oli tore juba esimesel õhtul. Marel on imekaunis korter vanas punaste tellistega majas sõjaväepataljoni lähedal. Imekauni looduse sees. Hommikul pidasime mitmetunnise hommikusöögi piltide ja juttudega ning suundusime linna vaatamisväärsustega tutvuma. Vaatamisväärsus nr 1. Vangla, kust vist 1 inimene on põgenenud aga kes tahakski sealt minema kuritegelikku maailma, kui saab rahus imeilusa loodusega kaunis vangalas istuda.
Riihimäel, 15.6.2013
Riihimäki on rohelust täis Lõuna-Soome linn 70 km Helsingist põhjapool. Meil oli kena jalutuskäik, käisime ka söömas ja šoplemas. Kuulge, 4 naist koos! Tagasiteel Mare juurde sattusime turuplatsil seksikate roosade kingadega Jani ja teiste riihimäelastest Jetsetters bändi liikmete 10-aasta juubelikontserdile. Igati stiilipuhas bänd, viimseni lihvitud riietuse ja kaunite pillidega.
Jani ja Jetsetters Riihimäki, turuplats 15.6.2013

Nii oligi plaanitud!

Jani haaras kitarri ja rokib täiega!
Pöörakem tähelepanu neile kingadele!


Ja mina ka päriselt siin.
Ning siis. Mis see küll peaks tähendama!?

Jätkasime muljetamist lauamängu kõrval. Olen nakatanud Mare TripleDomino pisikuga! Õnnelik! See on tõesti hea mäng!
Palju õnne meile! 2 aastat arstid.
Järgmine hommik pidasime taas pika hommikusöögi. Väga maitsvad road!
Hommikusöögilaud 16.6.2013 Mare kodu

Jätkuplaanid

Meeldiv nädalavahetus Lõuna-Soomes veedetud. Kirjutasin järgmise aasta lepingule alla. Natuke rohkem kui kuuaega veel ja ma olen Soomes olnud juba aasta. Egas see ole olnud päris elamusteküllane ja kui te arvate, et oma kõrgest palgast olen midagi säästa suutnud, siis eksite küll rängalt. 4 inimese ülalpidamine ja reisitamine ning kõik need asjad, mis elu jooksul puudu on olnud ei maks mitte vähe. Öelge, mis tahate ja halvustage kui palju tahate aga mu laps on siin koolis enam kui rahul ja mina elan nüüd vähemalt veel aasta sellist elu, mida ma tudengipõlves last kasvatades 1000 krooniga kuus elada ei saanud. Egas too aeg oli ka väga kihvt ja sündmusterikas ning egas siis elu elamata jäänud, lihtsalt oli teistsugune ja nüüd on teistsugune.

Siiski tagasi sõber Tunturi juurde. Kallid asjad mulle meeldivad ja kallid asjad on stiluleerivad. Nii ka sõber Tunturi. Egas siis hoog ei olnud raugenud, kuigi Riihimäele teda kaasa ei võtnud. Küpsesid jaanipäevaplaanid. Soomes on Juhannus ja nüüdseks on see muudetud liikuvaks pühaks, nii et üks paras (19.-26.6 vahel) laupäev on Juhannus ja selle nö suur reede või laupäev ehk siis ootuspäev on eelnev reede, mis ei ole ametlik "püha" päev ja seetõttu ei ole kalendris punane aga on ametlik vaba päev. Ehk siis 3 vaba päeva ja 4 valget ööd rattamatkaks. Kuhu küll minna?
Alguses plaanisin Karu Matile külla minna, sauna ja muud toredat. Kõigile juba rääkisin plaanist ja uurisin kaardilt. Aga Karu Mati laps jäi haigeks ja ta sõitis Eestisse. Head paranemist!
Ehk siis plaan B ehk koht kuhu tahtsin jäänipäevanädalavahetuset järgmisel nädalavahetusel minna aga ongi parem, sest sinna on pikem tee ja rohkem päevi teeb asja mõnusamaks. Lubatakase ka head ilma.

Võhma kasvatamine ja ettevalmistused

No, trenni on saanud tehtud. Olen ju rääkinud ringikestest sõbra Tunturiga. Nüüdki siis panin oma jaksu teisipäeval proovile. Metsik vastutuul marsruudil Koskenjoki-Herukkamäki-Ainosenmäki-Remeskylä (30 km), suured ja teravad tõusud. Võttis küll võhmale.
Sealt kus tee kolks alla läheb, sealt tulin üles. Pyhäntä tee ~25. km. 18.6.2013
Aga siis olin tõusnud parasjagu.
Tee, mis ees. Egas see tõusis taas!

Tagasi kruusateedpidi teistpoolt Näläntönjärve. Seal oli küll palju laskumist ja kaunis loodus. Marsruudiks siis Huttula-Turhala-Oravamäki-Kiuruvesi (35km). Väikese Valgeisjärve juures tegin pilti.
Valgeisjärvi, 18.6.2013

Mina ja sõber Tunturi. 600 ühist kilomeetrit.
See 65 km ring oli üliväsitav ja pani kahtlema võimekuses. Ma lausa vajusin voodisse ja hommikul vedasin end tööle. Olin ju lubanud Chiaraga Iisalmi minna. Sel korral küll mootoriliiklusvahendiga. Chiaral aga kurk valutas ja ta lükkas reisi edasi. Minul aga olid Iisalmis tekkinud plaanid. Kui ikka tagan retkele minna, siis on vaja telki ja muud matkavarustust. Kott on mul olemas! Selle ostsin juba eelmine aasta suurve õhinaga Kärkkäisest. Niisiis Iisalmi ja sain uusi matkakaaslasi. Sõbrad Eriti Kerge Telk, Kallis Kompaktne Magamismatt (kokkupandult 25x12x3 cm, muidu aga 182x48x7,5 cm) ja Soe Magamiskott. Pea samaraske kui telk 1,7 kg. Telk kaalub vaid 2 kg. Noo, kui ostmiseks juba läks siis muudki vaja. Kuiruvee kohalikust kõigepost ostsin veel matkanõude komplekti, lõkkekatla, termose, noa, sääsetõrjevahendi. Priimuse osas ei suutnud otsustada ja leidsin, et enne pean ikka end kurssi viima nende tüüpidega. Pealegi lõkkekatel soodsa hinnaga! Muidugi erinevat sääsetõrjet. Karukell- anna karule teada, et tuled. Riputa riiete külge. ??? Instrumentide hoolduse tädi küll rääkis täna lõunalauas, kui retke mainisin, et karusid pidavat olema liikvel ja üks mopeediga olevat saanud ka kriimustada aga egas ma pidavat olema ohust väljas. Ma ju ikka karu ja ta poja vahele ei lehe. No, ei lähe jah aga kui juhtub?! Maapeale tagasi. Ma sõidan mööda teid. Veel tekitas küsimusi matkaja esmaabikomplekt aga otsustasin selle ise kokku panna. Ja oluline - koormakinnitus konksuga kummid. Jalgrattakotte neil ei olnud. Kaardistiku olin juba enne ostnud. Kas on kõik olemas? Ei pajakindad, tikud, igaks juhuks tšäks (kuigi nendega enda küüne alati ära põletan), süütepalad, päikesekreem, otsalamp (miks küll seda?! valge on, aga põnev...), rattakindad. Hulluks lähen või? Muidugi! Aga varasemast on olemas rattapump ja kompaktne rattakruvikeerajate-võtmete komplekt kompaktselt kokku pakitud nagu need matkanoad. Nüüd on vist küll kõik.
Koju tuttu. Homme on tööpäev.

Neljapäeval sadas vihma. Oli plaan ju minna sõitma. Võtsin rahulikult. Tööpäeva järgselt mõtlesin, käisin poes matkatoitu ostmas. Ise kahtlemas, kas üldse selle vihmaga kuhugi lähen. Hah! Kuupeale! Mina tahan, mina teen! Läksin taas kõigepoodi kummiriideid ostma. Kaunid hallid püksid ja sinine vihmajope. Lilla ja lilledega, mis puu peal nii kaunis välja nägi, ei sobinud. :(
Siis kotti pakkima ja teele! Sadagu või pussnuge! Ja alati saan ju tagasi pöörduda või hostelis ööbida ja bussiga tagasi tulla. Ja peatused saan teha ju kämpingualadel, kus saab riideid kuivatada ja saunas käia ja üldse olen tsiviliseeritud maal!

Või kuhu me sõber Tunturiga suundume küsite? Sellest juba natukese aja pärast.

No comments:

Post a Comment